's avonds tegen bedtijd gaan meerdere vogels aan de wand hangen...

Hier kunnen vragen en tips over het gedrag geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
kurkslopers

's avonds tegen bedtijd gaan meerdere vogels aan de wand hangen...

Bericht door kurkslopers » 13 feb 2015 11:25

Nog een gedrag vraagje, misschien weten jullie wat er aan de hand is.

Iedere avond, zo tegen bedtijd, gaan er meerdere vogels aan de wand van de kooi hangen. Soms twee, gisteren zelfs zes. Dat begint wanneer we lampen gaan uitdoen om ze juist wat aan het donker worden te laten wennen.
Als we 's ochtends weer beneden komen, zijn ze meestal weer op een stok gaan zitten. Maar soms hangen ze er nog.

Is dit angst? Moeten we het laten gaan? Moeten we 's nachts meer licht aan laten? We laten namelijk altijd een lamp aan voor ze, omdat het in de dierenwinkels ook nooit volledig donker wordt.

vera

Re: 's avonds tegen bedtijd gaan meerdere vogels aan de wand hangen...

Bericht door vera » 13 feb 2015 17:01

Ik kan mij nog herinneren dat mijn vogels dat in het begin deden bij stress, bv net verhuisd of nieuwe kooi of nieuwe vogels erbij.
Nu zie ik alleen nog mijn valkparkieten hangen aan de tralie als de kooi dicht is en ze willen eruit :-D

waarschijnlijk is het nog wennen. Vogels zijn maar rare snuiters maar wel leuk ;))
Roosje 03-2010/26-08-2012, Julia 11-2011/12-2013

Marieke1983
Contacteer:

Re: 's avonds tegen bedtijd gaan meerdere vogels aan de wand hangen...

Bericht door Marieke1983 » 14 feb 2015 19:25

door kurkslopers » 13 Feb 2015 12:25
Nog een gedrag vraagje, misschien weten jullie wat er aan de hand is.

Iedere avond, zo tegen bedtijd, gaan er meerdere vogels aan de wand van de kooi hangen. Soms twee, gisteren zelfs zes. Dat begint wanneer we lampen gaan uitdoen om ze juist wat aan het donker worden te laten wennen.
Als we 's ochtends weer beneden komen, zijn ze meestal weer op een stok gaan zitten. Maar soms hangen ze er nog.

Is dit angst? Moeten we het laten gaan? Moeten we 's nachts meer licht aan laten? We laten namelijk altijd een lamp aan voor ze, omdat het in de dierenwinkels ook nooit volledig donker wordt.

:shock: het gebeurd bij mij ook nog wel eens in de avond uren dat ze aan de wand van de kooi gaan hangen, inmiddels weet ik dat mijn parkieten moe zijn en willen slapen dus zodra ik het kleed over de kooi heen doe dan gaan ze ook gelijk op stok zitten!

:thumright: ik doe er standaard een kleed overheen en bij mij gaat ook het licht uit... dat geeft bij mijn parkieten meer rust en ook duidelijkheid omdat ik dat altijd op een vast tijdstip doe en ook op een vast tijdstip het kleed er de volgende ochtend er af haal..

:-D net zo goed dat ze bij mij eerst uit de kooi gaan de volgende ochtend en zodra ze een beetje hun energie kwijt zijn, dan pas ga ik het voer pas aanvullen.. want dan gaan ze ook vrij makkelijk de kooi in...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Plaats reactie