Twee poppen in de clinch

Hier kunnen vragen en tips over het gedrag geplaatst worden.

Moderators: debby1972, Nicky, Hélène, Esther67, *wendy*

Plaats reactie
Kevin
Contacteer:

Twee poppen in de clinch

Bericht door Kevin » 02 sep 2014 08:18

Ik heb dit topic aangemaakt, omdat ik wil dat mensen dit écht wel zullen aanschouwen als een tip.

Het zit zo dat ik in het voorjaar bezoek kreeg van een vrouw. Ze wou 2 kietjes voor haar dochter, en ze was nogal zelfzeker van haar mening dat 2 mannen gingen vechten, en dat ze daarom 2 poppen wou! Ik ging er meteen tegenin, dat het juist omgekeerd is. Dat 2 poppen nogal kunnen vechten, en dat 2 mannen meestal wel héél goed samengaan. Of dat ze ook een man en popje kon nemen. Maar dat wou ze niet. Ze wou persé 2 poppen.

Nu, gisteren (ik denk 3 à 4 maand later) krijg ik een berichtje van haar. Het ene popje heeft het ander popje doodgepikt. Ik kreeg het berichtje dat het tussen de 2 poppen nooit écht goed heeft geklikt, en dat er dus nu eentje dood is. Ik heb haar meteen nogmaals met mijn argumenten bestookt. Maar nog steeds had ze hierover haar eigen 'rancuneuze' mening.

Ik hoop dat mensen die nog geen vogeltje hebben en er binnenkort willen nemen, hier eens de gevaren van 2 poppen onder ogen zien. Het is niet altijd zo dat ze zullen bekvechten met de dood tot gevolg. Maar het kan dus wel, zo is nu wel gebleken. Neem gewoon 2 mannen of een mannetje samen met een popje! Want ik vind het toch wel erg dat één van mijn jonge voorjaarskietjes het met de dood heeft moeten bekopen! :sad:
Alle laatste nieuwtjes en weetjes over onze grasparkieten en hun kweek: http://grasparkieten-kweekfun.webnode.be/

Nicki
Photoshop Expert

Re: Twee poppen in de clinch

Bericht door Nicki » 02 sep 2014 08:51

Wat sneu. Ik denk dat men soms maar beter kan zeggen: als u mijn advies niet vertrouwd dan gaat u maar waaranders de vogels aanschaffen...

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 02 sep 2014 09:37

Nicki schreef:Wat sneu. Ik denk dat men soms maar beter kan zeggen: als u mijn advies niet vertrouwd dan gaat u maar waaranders de vogels aanschaffen...
Ja, klopt misschien wel.
Maar wat doe je als je 'koper' toch sowieso 2 popjes wilt? Ik had nou niet gedacht dat het met de dood zou aflopen. Vooral omdat ze hier ook continue samen in de babykooi zaten. :-|

Maar je ziet, met 2 poppen zal er vroeg of laat toch altijd discussie zijn. En dat het de dood tot gevolg kan hebben, is nu wel duidelijk. Denk trouwens dat ik nu wel mijn advies op mijn site zal aanpassen. En bij reservering zal ik bij de algemene voorwaarden zetten dat er geen 2 poppen weggaan om in eenzelfde kooi te zitten.
Alle laatste nieuwtjes en weetjes over onze grasparkieten en hun kweek: http://grasparkieten-kweekfun.webnode.be/

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 02 sep 2014 09:50

Hier krijgen ze om die reden geen twee poppen en kunnen ze ergens anders heen gaan.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 02 sep 2014 09:53

Engelien schreef:Hier krijgen ze om die reden geen twee poppen en kunnen ze ergens anders heen gaan.
Ik heb nu wel dik veel spijt dat ik dit heb gedaan, maar dat was écht niet bewust.
Hier gaan we dus ook onze algemene voorwaarden aanpassen.

Ik voel me ook wel schuldig omtrent dit voorval! :roll:

Nicki
Photoshop Expert

Bericht door Nicki » 02 sep 2014 09:54

Ik denk dat je van de gedachten af moet dat ze dan waaranders de vogels gekocht had. Die mensen zijn er altijd. Maar jij had dan gewoon een goed gevoel over gehouden. Als je snapt wat ik bedoel.

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 02 sep 2014 09:59

Nicki schreef:Ik denk dat je van de gedachten af moet dat ze dan waaranders de vogels gekocht had. Die mensen zijn er altijd. Maar jij had dan gewoon een goed gevoel over gehouden. Als je snapt wat ik bedoel.
Nee, absoluut niet.
Ik kweek niet voor het geld, hé. Want had nog heel wat reserveringen staan op dat moment.
Maar ik zag er toen gewoon écht geen graten in. Oké popjes zijn nou eenmaal bekvechters, maar hier zaten ze ook samen in de babykooi. Eerlijk dacht ik nou ook niet dat ze elkaar zouden aanvallen met dood in gedachten. Omdat ze hier ook altijd samen zaten (wel met enkele andere jonge kietjes bij, maarja...)

Spijt komt altijd te laat, zeker? :-|

Engelien
Gezondheid Expert
Contacteer:

Bericht door Engelien » 02 sep 2014 10:33

Men leert van de fouten die men maakt en die ervaringen maken we allemaal.

Ik verkoop alleen aan mensen waarbij ik een goed gevoel heb. Heb ik dat niet dan heb ik niks voor ze. Zo verkoop ik geen vogels die alleen komen te zitten en alleen man en pop en als mensen dat echt niet willen 2 mannen.
http://www.grasparkieten-kweek.webs.com voor info en onze shop met o.a. voer en speelgoed. :Budgie2:
http://www.grasparkieten-boeken.webs.com voor informatieve grasparkieten boeken. :study:

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 02 sep 2014 12:48

Wat ontzettend jammer dat die vrouw jouw adviezen niet wilde aannemen en nog steeds niet nu ze uit eigen ervaring weet wat er kan gebeuren in het ergste geval.
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig waar zij haar mening vandaan heeft.
Ook ik krijg af en toe een verontrustend berichtje van mensen waar een jong van mij naar toe gegaan is.
Het ging zo goed, maar vechten ze elkaar de tent uit.....hoe komt dat ?
Ze waren er van overtuigd dat ze al een mannetje hadden, dus er moest een popje bij.
kom maar langs met beiden vogels...........een ja hoor !
Twee popjes.......ze hebben er 2 mannetjes bij aan geschaft en het gaat perfect nu.
Ander verhaal, ook 2 grasjes. Gingen weken goed, maar nu doet mijn ex jonkie zo lelijk.
ik heb om foto's gevraagd en het blijkt toch echt om een man en een pop te gaan.
Maar het jonge popje is aan het puberen en het mannetje is maar een paar maandjes ouder en heeft nog niet echt overwicht.
Dat begrepen ze gelukkig en kijken het nog een tijdje aan.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat we nooit alle problemen kunnen voor zijn, maar alleen zo goed mogelijke adviezen kunnen geven. Dus als de eventuele koper het daar totaal niet mee eens is of absoluut geen gehoor aan geeft, dan gaat de koop niet door.
Maar blijft enorm balen wat jou nu is overkomen door eigenwijsheid van die vrouw.
Jij bedenkt je voortaan ook wel minstens 2x
Voor altijd mijn hart verloren aan parkietjes.
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 02 sep 2014 13:27

Hélène schreef:Wat ontzettend jammer dat die vrouw jouw adviezen niet wilde aannemen en nog steeds niet nu ze uit eigen ervaring weet wat er kan gebeuren in het ergste geval.
Ik ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig waar zij haar mening vandaan heeft.
Ook ik krijg af en toe een verontrustend berichtje van mensen waar een jong van mij naar toe gegaan is.
Het ging zo goed, maar vechten ze elkaar de tent uit.....hoe komt dat ?
Ze waren er van overtuigd dat ze al een mannetje hadden, dus er moest een popje bij.
kom maar langs met beiden vogels...........een ja hoor !
Twee popjes.......ze hebben er 2 mannetjes bij aan geschaft en het gaat perfect nu.
Ander verhaal, ook 2 grasjes. Gingen weken goed, maar nu doet mijn ex jonkie zo lelijk.
ik heb om foto's gevraagd en het blijkt toch echt om een man en een pop te gaan.
Maar het jonge popje is aan het puberen en het mannetje is maar een paar maandjes ouder en heeft nog niet echt overwicht.
Dat begrepen ze gelukkig en kijken het nog een tijdje aan.
Wat ik hier mee wil zeggen is dat we nooit alle problemen kunnen voor zijn, maar alleen zo goed mogelijke adviezen kunnen geven. Dus als de eventuele koper het daar totaal niet mee eens is of absoluut geen gehoor aan geeft, dan gaat de koop niet door.
Maar blijft enorm balen wat jou nu is overkomen door eigenwijsheid van die vrouw.
Jij bedenkt je voortaan ook wel minstens 2x
Absoluut Hélène. En nu heb ik voorgesteld van dat overgebleven kietje niet alleen te laten zitten, maar een mannetje bij te zetten. Maar ze wilt niet. Ze wilt het nu op 1 grasparkietje houden. Enorm spijtig dit, vooral omdat dat overgebleven uk nu hélemaal alleen komt te zitten in de kooi. En ik blijf het toch best zielig vinden! :?

Ik hoop alsnog dat ze tot inkeer komt en een extra kietje aanschaft!

En zoals je zegt, de algemene voorwaarden zijn al aangepast op de site. 2 poppen gaan niet meer samen weg als het is om ze samen te houden zonder mannen. Indien er al 2 mannen zijn, en ze de poppen dus willen gebruiken voor de kweek, dan wel. Een kweker hier in de buurt waar ik gisteren om raad vroeg zei dat ik 't me niet moest aantrekken, maar ik kan het niet anders. Ik ben geen broodfokker, maar een hobbyfokker. Ik zie die beestjes zo graag! Ik blijf het sneu vinden, en uit zo'n lessen leren we nu wel, hoor! :-|

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 02 sep 2014 13:34

Ja dit is zo enorm balen, juist als hobby kweker zijn wij echt begaan met onze vogels en dat stopt niet bij de voordeur als een jong verkocht is.
Juist daarin onderscheiden wij ons van de handelaren en broodfokkers.
Dus ik snap heel erg goed hoe jij je voelt.
Maar probeer het toch een beetje los te laten, want we kunnen helaas niet alles verbeteren of voor zijn.
Het is een harde les, maar die vanaf nu wel ter harte wordt genomen.
Dit gebeurd je niet nog een keer.
Juist omdat je hart hebt voor je dieren en blijf dat doen hoor.
Sterkte !
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 02 sep 2014 13:40

Hélène schreef:Ja dit is zo enorm balen, juist als hobby kweker zijn wij echt begaan met onze vogels en dat stopt niet bij de voordeur als een jong verkocht is.
Maar probeer het toch een beetje los te laten, want we kunnen helaas niet alles verbeteren of voor zijn.
Sterkte !
Thanks Hélène.
Het is niet dat ik mijn slaap ervoor ga laten, maar ik kan het niet zomaar loslaten.
Dierenliefde hé, onbeschrijfelijk groot! :X :X :X

Hélène
Moderator

Bericht door Hélène » 02 sep 2014 13:45

Kevin schreef:
Hélène schreef:Ja dit is zo enorm balen, juist als hobby kweker zijn wij echt begaan met onze vogels en dat stopt niet bij de voordeur als een jong verkocht is.
Sterkte !
Thanks Hélène.
Het is niet dat ik mijn slaap ervoor ga laten, maar ik kan het niet zomaar loslaten.
Dierenliefde hé, onbeschrijfelijk groot! :X :X :X
Ja en ik mag alleen maar hopen dat onze dierenliefde met liefde wordt door gegeven ! :thumright:
Hoe meer hoe liever !

Afbeelding

debby1972
Moderator
Contacteer:

Bericht door debby1972 » 02 sep 2014 16:15

Ach wat sneu en wat een nare ervaring voor jou.
Maar idd loslaten en doorgaan,dit gebeurt je niet nog eens.
Bij mij krijgen ze ook geen 2 popjes en ook geen parkiet om alleen te houden,dan gaan ze maar naar een ander.
Ja en zo zijn er meer dingen die je misschien wel tegen komt,maar daar leren we dan wel weer van.
Afbeelding
Afbeelding
Lieve Fleur 5-7-2011 - 11-12-2011
Lieve Balou 10-5-2010 - 1-9-2012
Lieve Luna we gaan je nooit vergeten 8-9-2009 - 17-9-2013

http://www.baluna.nl

Nicky

Bericht door Nicky » 02 sep 2014 16:20

Engelien schreef:Hier krijgen ze om die reden geen twee poppen en kunnen ze ergens anders heen gaan.
Precies en ook niet 1 vogeltje tenzij je 100% zeker weet dat een 2e gaat volgen.

Het zijn jouw vogels, jij bent de baas!
Wees jezelf er zijn al genoeg anderen - Loesje %%-

dicyvo

Bericht door dicyvo » 12 apr 2015 19:09

Lees dit topic net. Ben ik blij dat ik toch niet in zee gegaan ben met een andere kweker waar ik 2 jonkies gereserveerd had. Ze wisten nog niet wat het geslacht van de jongen waren maar volgens hen kon het best goed gaan tussen 2 popjes omdat ze samen opgroeiden. Het risico van het reserveren was voor mezelf. Zouden het 2 popjes blijken te zijn dan moest ik de 2 popjes afnemen :-(
Afbeelding

Plaats reactie